Gingivitis en Plaque

Het standpunt ten aanzien van plaque en de micro-organismen waaruit het bestaat is gedurende de laatste decennia verschoven, en de afgelopen jaren zijn tandheelkundige onderzoekers plaque gaan zien als een biofilm. Dit verschuivende standpunt ten aanzien van plaque heeft belangrijke gevolgen voor toekomstige manieren van preventie en behandeling.
Een gevolg van plaque is gingivitis, de mildste vorm van een parodontale aandoening. Wanneer het niet behandeld wordt, kan gingivitis uitgroeien tot parodontitis, wat uiteindelijk kan leiden tot tandverlies. Recent onderzoek toont eveneens aan dat parodontale aandoeningen mogelijk verband houden met bepaalde systemische aandoeningen. Door de plaque-biofilm te verwijderen en te remmen, worden gingivale ontstekingen en bloedingen voorkomen, en daarmee ook de progressie van gingivitis. Effectieve mechanische verwijdering van plaque, in combinatie met tandpasta’s (medicinaal of met actieve chemisch ingrediënten), is een goede manier om bescherming te bieden tegen plaque en gingivitis.

Product Oplossingen

Informatie Voor Patiënten

Onderzoeksartikelen

Dunavent JM

J Dent Res (IADR/AADR) 2011;J Dent Res 2011;90 (Spec Iss A): Abstract 2831

Garcia-Godoy CE

J Dent Res (IADR/AADR) 2011;J Dent Res 2011;90 (Spec Iss A): Abstract 1313

Goyal CR

J Dent Res (IADR/AADR) 2011;J Dent Res 2011;90 (Spec Iss A): Abstract 802

Wolf W

J Dent Res (IADR/AADR) 2011;J Dent Res 2011;90 (Spec Iss A): Abstract 1311

Permanente Tandheelkundige Educatie

Congrats

Gefeliciteerd!

Gezien de informatie in Uw Profiel, lijkt het erop dat u geslaagd bent. U gaat bijna de praktijk in, dus zouden wij u graag willen blijven informeren over nieuwe CE-cursussen, aanbiedingen en andere bronnen die nu beschikbaar zijn voor u als dentale professional.

Neem a.u.b. even de tijd om uw Afstuderende studenten te bezoeken voor postuniversitaire tips en bronnen voor het opzetten van een praktijk.